Webinarul cu numărul 110, Summer Interviews, cuprinde o serie de interviuri susținute în cadrul Tech Expo 2022, eveniment ce a avut loc în luna iunie și unde ARSC a participat ca expozant.
Interviurile cuprind păreri, impresii și prezentări din partea celor care au participat la Tech Expo și au încercat să ne aducă cât mai aproape de tehnologie și de inovațiile din diversele domenii de interes ale sectorului tehnologic.
Tech Week, anul acesta, îl văd ca pe un reset, ca pe un răspuns al nevoii de tehnologizare pe care o avem pe orice veritcală pe care activăm. – Robert Pufan, Reprezentat Microsoft România
Pandemia a schimbat foarte mult modul în care noi lucrăm, la Microsoft România, și învățăm. Dacă anul trecut spuneam că ne aflăm într-un paradox hibird, am făcut un studiu numit Work trend index, a fost făcut în peste 30 de țări, au fost peste 30.000 de respondenți, iar acest studiu spunea că ne aflăm într-un paradox. Paradoxul spunea că 70% dintre noi ne dorim ca telemunca să contiune. Pe de altă parte, tot în jur de 70%, spunea că ne dorim mai multă interacțiune față în față. Acesta e paradoxul de fapt, vrem și telemuncă, dar și interacțiune umană față în față.
Cel mai bun telefon premiat anul acesta la Barcelona la Mobile World Congress 2022. Acest telefon este vârful de lance al portofoliului premium, seria Magic. – Călin Clej, Senior Marketing Director, Honor
Noi anul acesta am lansat în Mai operațiunile în România și am adus practic cea mai performantă serie de telefoane pe care o producem, seria Magic, reprezentată și pe piață cu două modele: Magic 4 PRO și modelul Magic 4 Lite, care este un model mai accesibil. Modeul PRO este cel mai puternic telefon, la ora actuală, aflat în desfacerea globală. Este un telefon lansat la începutul acestui an, la Barcelona a fost premiat ca cel mai bun telefon, are câteva inovații globale nedetronate, încărcarea wireless la 100 de wați, care se traduce practic full battery în 30 de minute, filmează 4K la 60 FPS. Mai mult este un telefon care are cel mai mare indice body to ratio, oferă la ergonomia design-ului cea mai interesantă experiență.
Proiectul RUA înseamnă prima țară online, iar sloganul nostru este: Acasă nu este un loc, acasă este un sentiment. – Cezar Sigmirean – Brand Manager, RUA
Tot acest sentiment vrem să îl cultivăm prin nouă produse digitale care definesc ecosistemul RUA. Prin proiectul nostru ne dorim să cultivăm atât dorul de țară, cât și o minimă conexiune cu țara. Cele nouă produse digitale merg pe diferite nevoi ale românilor. Avem un magazin online, RUA Store, care își dorește să devină un agregator pentru toate brand-urile pe care le numim noi. Ne dorim practic să suținem toți producătorii și brand-urile românești care au capacitatea de a se dezvolta și a ptopune unei piețe europene niște produse de calitate. Și aici ne raportăm de la zona de fashion, HoReCa etc. Vrem să promovăm tot ce are România mai frumos și mai autentic.
Pentru Smasung educația este un punct prioritar. În urmă cu doi ani, când tot ce au însemnat evenientele pandemice și post-pandemice au luat amploare, am fost alături de comunități, am învățat din tot ce s-a întâmplat. – Marius Vasile, New Business Development Director, Samsung România și Bulgaria
Suntem pe finalul implementării unui program de ambasadori ai educației, un ecosisitem format din doi piloni: cel în care antrenăm opt ambasadori în educație ce urmează să dea la rândul lor mai departe tot ce înseamnă know-how-ul de pedagogie digtală și cel care presupune tehnologia necesară predării acestor skill-uri. Cum ar putea să dea aceste skill-uri mai departe, dacă nu în niște centre echipate state of the army din punct de vedere tehnologic. Am văzut o oportunitate și în Centrul de Incluziune Digitală inaugurat de către ARSC în Snagov. Și acolo avem de gând să dezvoltăm zona aceasta de comăetențe digitale, să recturăm în perioada următoare profesori din județul Ilfov și să ducem mai departe tot ce înseamnă viziunea noastră, a celor din industria digitalului.
Planul Renaulution prevede lansarea de noi modele pe tot ce înseamnă electric, full electric și full hibrid. – Cristian Negrea, BIW Engineering Leader, Renault Group
Grupul Renault accelerează dezvoltarea către green, către tehnologie hibird, full electric, dar totodata și serviciile aferente acestor tehnologii. În România, piața de vehicule electrice este încă în dezvoltare, la fel ca și infrastructura. În ultimii doi ani au avut loc creșteri spectaculoase în acest sens și de asemnea și dezvoltarea modelelor în piața auto pe ce înseamnă electric și hibird a dat dovadă de creșteri masive. Planul Renaulution prevede lansarea de noi modele pe tot ce înseamnă electric, full electric și full hibrid, chiar în toamna acestui an lansăm cel mai nou model full electic, Megane E-tech, pe care vă invit să îl vedeți în show room-urile din întreaga țară.
Momentum integrează peste 100 de patente, tehnologii pe care noi le-am aplicat, pe care noi le-am dezvoltat. – Ovidiu Toma, CEO Cryptodata
Momentum este rezultatul a peste 4, 5 ani de zile de cercetare și dezvoltare. Noi realizăm tehnologii pentru comunicații, transmisiuni de date securizare, pentru securizarea individului și a echipamentrlor IT. Într-adevăr, tehnologia pe care o dezvoltăm considerăm că poate fi implementată și în zona de automotive. Și atunci ne-am gândit ok, cum dezvolți o tehnologie în zona de automotive? O dezvolți local, la tine în sediu, o documentezi, o patentezi și trebuie să ajungi la un proof of concept. Momentum este primul vehicul 100% funcțional electric dezvoltat în România cu peste 700 de cai putere, într-o mașinuță dezvoltata în București.
Pentru a avea un smart home trebuie să ai la bază un ecosistem de tehnologii care să comunice între ele și care să îți facă ție viața mult mai ușoară. – Andrei Dobre, Tech Cuisine
În România piața este pe un trend ascendent și a prins cu atât mai multă putere în ultimii doi ani, odată cu pandemie. De ce spun asta? Pentru că majoritatea oamenilor au început să lucreze de acasă și să petreacă mai mult timp acasă. Înainte când erai la birou sau lucrai și plecai câteva ore de acasă, nu mai erai chiar așa interesat să ai toate lucrurile automatizare. În schimb, acum, petrecând mai mult timp în casă îți dorești să fie totul cât mai ușor și cât mai accesibil.
Conceptul ediției de anul acesta a fost despre simbioza om-tehnologie și despre schimbarea paradigmei. – Alexandru Măxineanu, Organizator, Tech Expo
Pandemia a schimbat foarte mult modul în care privim tehnologia. Dacă până acum doi ani era interesant, era nice to have, ne-am dat seama în pandemie că este un must have și că o oră fără internet este precum o oră fără electricitate. Ne bucurăm foarte tare pentru că deși este o ediție fizică după doi ani de pauză, avem atât de mulți oameni pasionați de tehnologie, atât de multă poftă interacțiune, oamenii chiar sunt dornici să socializeze după atata pauză. Văd din ce în ce mai mulți oameni pasionați de tehnologie, oameni care cunosc produsele.
Webinarul poate fi vizionat pe canalul nostru de Youtube: Webinar Smart City #110.