Cel mai recent studiu IRES, derulat în prima jumătate a anului 2022: Consumatorii români percep beneficii fizice și sociale când utilizează glo, spre deosebire de fumat

  • Consumatorii percep beneficii atunci când fac trecerea de la fumat la alternative cu risc redus* precum glo, produsul BAT care încălzește tutunul: 60% dintre utilizatori spun că tușesc mai puțin; 55% spun că simt un impact mai puțin negativ asupra condiției lor fizice, iar 72% spun că dinții le sunt mai puțin afectați.
  • Peste jumătate dintre consumatorii de produse care încălzesc tutunul (53%) au renunțat complet la fumat și au devenit utilizatori exclusivi ai acestor produse.
  • Studiile de percepție în rândul consumatorilor sunt instrumente relevante de politici publice, care pot determina dacă produsele de încălzire a tutunului precum glo pot contribui la strategiile de reducere a efectelor nocive ale fumatului, oferind consumatorilor alternative viabile.
  • În România, peste 300.000 de dispoztive glo*, cel mai inovator produs care încălzește tutunul din portofoliul BAT, sunt deja utilizate de fumători adulți.
  • BAT construiește un viitor mai bun (A Better Tomorrow™), prin reducerea impactului asupra sănătății. Compania investește circa 350 de milioane de lire sterline pe an pentru a dezvolta noi produse din tutun și nicotină care să evolueze pe măsură ce tehnologia, știința și preferințele consumatorilor se schimbă.

Consumatorii români de produse care încălzesc tutunul (Tobacco Heating Products – THP), precum glo, declară că percep o serie de beneficii la nivel fizic și social odată cu trecerea de la fumat la produsele care încălzesc tutunul. Cel mai recent studiu IRES, derulat în prima jumătate a anului 2022, evidențiază informații – cheie cu privire la percepția consumatorilor români: conform respondenților, aceste produse au un impact mai puțin negativ asupra condiției fizice, lasă mai puțin miros neplăcut pe haine și mâini, iar dantura le este mai puțin afectată.

Consumatorii români de glo au indicat îmbunătățiri ale condiției fizice atunci când folosesc glo, față de atunci când fumau:

  • 60% tușesc mai puțin față de atunci când fumau;
  • 55% dintre aceștia spun că utilizarea glo are un impact mai puțin negativ asupra condiției lor fizice, față de fumat;
  • 72% spun că dinții le sunt mai puțin afectați, față de atunci când fumau.

De asemenea, consumatorii glo au indicat beneficii sociale după trecerea la produsul BAT care încălzește tutunul:

  • 96% dintre respondenți au perceput mai puțin miros pe haine și pe mâini;
  • 97% au indicat un impact negativ redus asupra aerului din interior;
  • 89% au indicat un gust mai puțin neplăcut rămas în gură, față de fumat;
  • 95% au indicat mai puțină respirație urât mirositoare după trecerea la glo, în comparație cu fumatul.

Mai mult de jumătate (53%) dintre respondenți spun că au renunțat complet la fumat după ce au trecut la un produs care încălzește tutunul, iar majoritatea utilizatorilor de THP care au renunțat complet la fumat au spus că au făcut acest lucru pentru a-și îmbunătăți condiția fizică:

  • 66% pentru că își doreau un stil de viață mai sănătos;
  • 56% pentru că își doreau să reducă impactul asupra propriului organism.

Consumatorii își doresc produse satisfăcătoare cu risc redus, subliniază studiul IRES. Majoritatea consumatorilor (71%) care au renunțat complet la fumat după ce au trecut la produsul de încălzire a tutunului declară că au făcut acest lucru datorită potențialului de risc redus, în timp ce 65% dintre utilizatori consideră aceste produse satisfăcătoare.

Consumatorii sunt dispuși să caute alternative la fumat, arată rezultatele cercetării, iar o eventuală restricție legislativă ar putea frâna rezultatele încurajatoare obținute până în prezent. Astfel:

  • 49% dintre utilizatorii de glo ar folosi aceste produse mai puțin sau ar renunța complet la ele în cazul în care aromele în consumabile ar fi interzise, iar
  • 28% dintre utilizatorii de glo ar reveni la fumatul de țigări.„Vocea consumatorilor este unul dintre cele mai relevante barometre în determinarea celor mai eficiente strategii pe termen lung de reducere a efectelor nocive ale fumatului. Fiecare consumator care renunță la fumat și trece la produsele cu risc redus* este un pas înainte în călătoria noastră către un viitor mai bun.

Rezultatele acestui studiu se adaugă volumului din ce în ce mai crescut de dovezi științifice care susțin glo ca o alternativă mai puțin riscantă** pentru fumătorii adulți care nu ar renunța la fumat. Toate acestea sunt instrumente relevante pentru o mai bună informare a consumatorilor și autorităților de reglementare cu privire la potențialul produselor care încălzesc tutunul în strategiile de reducere a efectelor nocive ale fumatului”, a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic și Relații Publice al Ariei Europa Centrală și de Sud, BAT.

“Se poate spune ca THP este varianta mai soft a utilizării tutunului fără a fi afectate neapărat și de asocierea negativă cu acest viciu. THP este mai acceptat social, oamenii se simt mai bine si prezintă avantajul utilizării în locuri în care tutunul tradițional este interzis. Mult mai important este faptul că pare să fie un pas intermediar pentru renunțarea la fumat, din moment ce proporția celor care renunța complet la fumat este cu 50% mai mare decât a celor care ar reveni la țigările tradiționale în scenariul unor restricții de utilizare a THP,” a menționat Dan Jurcan, director de cercetare în cadrul Institutului IRES.

Studiul a fost realizat de IRES pentru BAT România, iar concluziile sale se bazează pe percepțiile unui eșantion reprezentativ de consumatori ai produselor care încălzesc tutunul și care au renunțat total sau parțial la fumat. Respondenților li s-a cerut să compare utilizarea produselor care încălzesc tutunul cu fumatul, fiind recunoscut că arderea (spre deosebire de încălzirea) tutunului este cauza riscurilor asociate fumatului. Studiul a fost realizat de IRES în perioada 14 aprilie – 12 mai 2022, perioadă în care 848 de utilizatori au fost intervievați. Toți respondenții au folosit produsul care încălzește tutunul pentru o perioadă de cel puțin șase luni și fumau de cel puțin un an înainte de a face tranziția la produsul care încălzește tutunul – suficient timp pentru a percepe orice diferență. Echipa de cercetare a folosit metoda de colectare CATI (interviu telefonic asistat de calculator).

English English Română Română

Avem cookies!
Acest site folosește module cookie pentru analiză și conținut personalizat.
Dacă navigați în continuare în acest site, sunteți de acord cu această utilizare.