Cristian Alexandru Micu – Director Comercial, Metrorex: Cea mai mare provocare a noastră, ca operatori este schimbarea percepției despre transportul public
În cadrul intervenției sale în sesiunea Viziune, Strategie și Soluții pentru Transportul Public în România, Radiografia Industriei Mobilității a ROPAT 2022, Cristian Alexandru Micu, Director Comercial, Metrorex, a vorbit despre principala provocare cu care operatorii de transport în comun se confruntă: „Cred că cea mai mare provocare a noastră ca operatori astăzi este schimbarea percepției despre transportul public în comun.„
Amintind un articol recent, directorul comercial al metroului bucureștean a vorbit despre importanța unui transport public ca alegere. „Orașul dezvoltat este acela în care nu oamenii simpli au mașini scumpe, ci oamenii înstăriți ajung să folosească mijloacele de transport în comun. Cred eu că spre asta ar trebui să tindem și e foarte important.”
Despre integrarea tarifară, directorul comercial consideră că aceasta este cea de-a doua mare provocare.
„A doua mare provocare este într-adevăr, integrarea tarifară. Am reușit anul trecut, cu sprijinul Ministerului Transporturilor, dar și cu deschiderea colegilor de la STB și de la TPBI, să îmbunătățim integrarea tarifară, astăzi un bilet de tramvai și un bilet de metrou au aceeași valoare.”
În curând, cu ajutorul unei aplicații mobile, titlurile de călătorie și abonamentele vor putea fi încărcate de oriunde
„Cred că ar trebui să ne punem și în pielea călătorilor, eu am încercat foarte mult, pe partea pe partea comercială de care mă ocup, să schimb foarte multe lucruri care mă deranjau, de exemplu, în perioada când eram student. Am încercat și vom reuși în foarte scurt timp, să eliminăm tot ce înseamnă cozile pentru emiterea abonamentelor pentru elevi și studenți. În primă fază, în trecut aveam doar 11 zone în care se puteau achiziționa, acum în toată rețeaua de metrou studenții pot să își ridice un abonament. Etapa următoare este dezvoltarea unei aplicații mobile în care oamenii, de acasă, vor putea să-și încarce titlul de călătorie și abonamentele”, a precizat Cristian Alexandru Micu – Director Comercial, Metrorex.
Reuniunea operatorilor producătorilor și autorităților din transportul public ROPAT 2022 – a avut loc în perioada 27-28 octombrie 2022 și a fost organizat de Asociația Română pentru Smart City ca un eveniment de networking, gală de premiere și conferință, exclusiv pentru operatorii de transport, autoritățile centrale și locale și pentru partenerii din domeniu ai asociației. ROPAT 2022 a adus oportunități de conectare cu profesioniștii din industrie și de a stabili noi parteneriate. Evenimentul a sărbătorit totodată cele mai importante companii, instituții, tehnologii produse și persoane care mișcă România, a conectat instituțiile din sectorul public cu tehnologiile produsele și serviciile prezentate de sectorul privat, toate acestea înțelegând sursele de finanțare disponibile pentru următorii ani. Focusul acestei ediții a fost de a identifica cele mai bune soluții pentru mobilitate integrată! Evenimentul a fost dedicat liderilor din transportul public care înțeleg cum impactează tehnologia și inovațiile, tuturor celor care modelează viitorul transportului public durabil și sustenabil.
Parteneri instituționali: Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Camera de Comerț și Industrie a României, Primăria Capitalei, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov, Societatea de Transport București, Autoritatea pentru Reformă Feroviară, CFR Călători, Telecomunicații CFR, Poșta Română
Partenerii evenimentului: FIP Consulting, Network One Distribution, BMF Grup, Anadolu Automobil Rom, Orange România, Bosch Engineering, Fast Park, Bozankaya, Urban Tech, Intergas România, Institutul de Cercetări în Transporturi Incertrans, Sixense, Urban Tech
Parteneri media: Phoenix Media, Agerpres, Radio România, stiripesurse.ro, Bursa, Financial Intelligence, Economistul, România Durabilă, The Diplomat, Administratie.ro, Jurnalul de Afaceri
Parteneri tehnologie: Samsung, Euromedia, YOOH, United Media, Graphtec
Parteneri experience: Coca Cola, Vitamin Aqua