Radu Bălănişcu (MMAP): 15.000 de stații de încărcare la nivel național 

Radu Balaniscu Secretar stat MMAP

Bogdan-Radu Bălănişcu, secretar de stat la Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor a felicitat organizatorii evenimentului, considerând ROPAT 2022 o inițiativă de bun augur, mai ales din prisma provocărilor pe care le întâmpinăm din perspectiva transportului public.  În cadrul intervenției sale, în sesiunea plenară cu tema Radiografia Mobilității în România, Secretarul de stat a amintit câteva dintre programele de finanțare pe care Ministerul Mediului le are în implementare, care încurajează transportul verde, subliniind de asemenea, cele mai relevante modificări aduse Rabla clasic și Rabla Plus, o parte dintre ele fiind introducerea finanțării pentru motociclete și scutere electrice.

Scutere electrice prin Rabla 
”Aceste programe în acest an au suferit o parte de modificări, apropo de transportul în zonele urbane și nu numai în zonele urbane, s-au extins și către partea de motociclete și scutere electrice. Acesta a fost un deziderat, pe care și eu personal l-am avut, pentru că până anul acesta programul Rabla Plus nu acoperea acest segment. Mai ales în orașele unde avem o problemă de trafic, știm foarte bine că avem o strictă dependență între volumul mijlocului de transport și numărul de persoane care este transportat de acel mijloc de transport.
Am încercat la nivelul Ministerului Mediului să stimulăm și mai mult achiziția de mașini electrice și motociclete și scutere electrice, prin acea posibilitate de a merge cu două vouchere, scopul programului, fiind acela de a extrage din piață, de a scoate din circulație acele mașini mai vechi de 15 ani. Au și fost discuții la un moment dat, că o să înceapă tranzacționarea de vouchere Rabla, nu-i nicio problemă, atâta timp cât noi reușim să scoatem din circulație mașini vechi, programul își atinge obiectivul.”

15.000 de stații de încărcare la nivel național 
Secretarul de stat Bogdan-Radu Bălănişcu, se arată încrezător că România va avea o rețea de stații de încărcare complexă, cu o extindere coerentă la nivel național.

”Dacă tot investim în partea de mașini electrice ar trebui să vedem cum putem să le și alimentăm și una dintre provocări a fost aceea de a avea o rețea de stații de încărcare, suficient de bine răspândită astfel încât mașina electrică și autonomia pe care o are, să poate să satisfacă nevoile de mobilitate pe care le avem noi, cetățenii, iar în momentul acesta, până la finalizarea PNRR-ului discutăm de peste 15.000 de stații care vor fi la nivel național. Deja multe dintre autoritățile publice locale au depus cereri pentru o stație electrică și mai sunt împreună cu Ministerul Dezvoltării și celelalte stații, astfel încât să ajungem la peste 15.000.”

Preocupări la nivelul Ministerului mediului pentru transportul public și de mărfuri, verde
”Există preocupări la nivelul Ministerului mediului sau împreună și cu alte ministere, să vedem cum reușim să stimulăm și să intervenim în zona de transport public sau de transport de mărfuri verde. Sunt poate un pic mai rezervat din punct de vedere a ceea ce am reușit să facem până acum, din punct de vedere al transportului public, încă avem foarte multe probleme. Responsabilitatea nu trebuie să vină, din punctul meu de vedere, doar pe operatori, pe cei care aveți provocarea de a gestiona transportul public la nivel de comunitate, fie că discutăm de entitatea juridică, companie de transport sau o alt tip de structură, sau de asociație. Pentru că niciodată, din punctul meu de vedere, nu o să reușiți să obțineți un randament foarte, foarte crescut, atâta timp cât nu integrăm ceea ce aveți dumneavoastră nevoie și gestionați, cu ceea ce înseamnă dezvoltarea urbană a unei comunități. Nu puteți să faceți minuni.”

Referitor la rolul pe care îl au administrațiile locale în gestionarea problematicii transportului public, secretarul de stat  Bogdan-Radu Bălănişcu, consideră că fără implicarea și responsabilizarea acestora nu poate exista un transport sustenabil.

Mediu urban cu mobilitate mai crescută și cu poluare scăzută
”Presiunea și responsabilitatea nu trebuie să fie doar pe umerii dumneavoastră (n.r. operatorii de transport), ci inclusiv pe umeri administrațiilor publice locale, pentru că ele sunt cele care pot să controleze dezvoltarea urbană. Și de aici încolo, împreună cu dumneavoastră, putem într-adevăr să avem comunități, în care transportul public să reprezinte principala opțiune de mobilitate a cetățenilor, iar alături de dumneavoastră, următoarea opțiune de mobilitate a cetățenilor să fie mijloacele de transport alternativ, fie că discutăm de piste de biciclete, de trotinete, de scutere electrice, iar mixul din aceste dintre aceste două soluții, dintre aceste două perspective într adevăr va contribui la un mediu urban cu mobilitate mai crescută și în primul rând cu poluare mai scăzută.”

Reuniunea operatorilor producătorilor și autorităților din transportul public ROPAT 2022 – a avut loc în perioada 27-28 octombrie 2022 și a fost organizat de Asociația Română pentru Smart City ca un eveniment de networking, gală de premiere și conferință, exclusiv pentru operatorii de transport, autoritățile centrale și locale și pentru partenerii din domeniu ai asociației. ROPAT 2022 a adus oportunități de conectare cu profesioniștii din industrie și de a stabili noi parteneriate. Evenimentul a sărbătorit totodată cele mai importante companii, instituții, tehnologii produse și persoane care mișcă România, a conectat instituțiile din sectorul public cu tehnologiile produsele și serviciile prezentate de sectorul privat, toate acestea înțelegând sursele de finanțare disponibile pentru următorii ani. Focusul acestei ediții a fost de a identifica cele mai bune soluții pentru mobilitate integrată! Evenimentul a fost dedicat liderilor din transportul public care înțeleg cum impactează tehnologia și inovațiile, tuturor celor care modelează viitorul transportului public durabil și sustenabil.

Parteneri instituționali: Ministerul Transporturilor și infrastructurii, Camera de Comerț și Industrie a României, Primăria Capitalei, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov, Societatea de Transport București, Autoritatea pentru Reformă Feroviară, CFR Călători, Telecomunicații CFR, Poșta Română

Partenerii evenimentului: FIP Consulting, Network One Distribution, BMF Grup, Anadolu Automobil Rom, Orange România, Bosch Engineering, Fast Park, Bozankaya, Urban Tech, Intergas România, Institutul de Cercetări în Transporturi Incertrans, Sixense, Urban Tech

Parteneri media: Phoenix Media, Agerpres, Radio România, stiripesurse.ro, Bursa, Financial Intelligence, Economistul, România Durabilă, The Diplomat, Administratie.ro, Jurnalul de Afaceri

Parteneri technologie: Samsung, Euromedia, YOOH, United Media, Graphtec

Parteneri experience: Coca Cola, Vitamin Aqua

English English Română Română

Avem cookies!
Acest site folosește module cookie pentru analiză și conținut personalizat.
Dacă navigați în continuare în acest site, sunteți de acord cu această utilizare.