Cum Abordează Orașele Inteligente Criza COVID-19
În lupta dintre noul coronavirus (COVID-19) și lumea în care trăim, tehnologia joacă rolul de „vizir” pentru instituțiile guvernamentale. Luând în considerare că distanțarea socială este cheia evitării răspândirii virusului, cetățenii din întreaga lume se pregătesc pentru o lungă perioadă de stat în casă. De aceea, acțiunile preventive pot fi realizate doar prin instrumente precum tehnologia. Orașele inteligente s-au confruntat cu numeroase acțiuni inovative și benefice pentru a încetini evoluția acestei infecții mortale. Aruncă o privire la modul în care orașele inteligente luptă împotriva coronavirusului, pentru a face din nou lumea la fel de sigură cum era cu câteva luni în urmă.
Răspândirea Știrilor prin intermediul Aplicațiilor de Social Media
Pentru a analiza impactul, la nivel local, al crizei de sănătate ce se desfășoară în prezent asupra oamenilor, Zencity a realizat un studiu pentru a identifica subiectele principale despre care vorbesc oamenii.
Analizând peste 1,5 milioane de interacțiuni online, Zencity a observat că subiectele legate de securitatea socială, inclusiv anularea diverselor evenimente, domină interesele comunității. Postările din social media, tweet-urile, comentariile, distribuirile, retweet-urile, like-urile, etc. diseminează informații în mod eficient, pentru ca oamenii să fie precauți. Evaluând interacțiunile din social media ce provin din peste 100 de orașe din SUA, Zencity a descoperit că:
-
În California, închiderea școlilor este cel mai discutat subiect.
-
Florida este îngrijorată de impactul aparent asupra economiei locale.
-
În Texas, oamenii erau mai preocupați de măsurile ferme luate, o posibilă gestionare precară a pacienților de către administrații, și pregătirea de acțiune la nivelul statului.
Fiecare conversație, la un anumit moment, abordează teme, precum sănătatea publică, festivaluri/evenimente, școli, toate în legătură cu noul coronavirus. Probabil nu este niciun cetățean adult care să nu fie informat despre pandemia globală. Intensitatea știrilor care se răspândesc pentru conștientizare a crescut la finalul lunii Februarie și a continuat să crească în Martie.
Social Media Combate Coronavirusul
Aplicațiile de Social Media fac sarcina instituțiilor guvernamentale mai ușoară. Guvernul oferă informații despre disponibilitatea măștilor de protecție. Ministerul Sănătății în colaborare cu companii mici și mijlocii, comercializează măști de protecție prin intermediul canalelor comerciale.
Sfaturi despre cum să evităm răspândirea COVID-19 circulă prin intermediul social media. Rețelele sociale conectează prieteni și familii care îi îndeamnă pe oameni să stea acasă. Autoritățile din domeniul sănătății au introdus o mulțime de informații integrate despre siguranța personală, prin intermediul social media.
Milioane de oameni și-au exprimat împreună, pe 22 Martie, mulțumirea către fiecare persoană care luptă împotriva coronavirusului. Un mesaj/tweet din partea unei autorități guvernamentale populare a creat o reacție de amploare în toată India. Milioane de oameni au salutat inițiativa celor care își extind serviciile necesare, fără să aibă grijă de sănătatea lor. Astfel de măsuri îi încurajează pe combatanți și contribuie la consolidarea comunității.
O Mână de Ajutor din Partea „Giganților” din Domeniul Tehnologiei
Fiind atât de la îndemână pentru oricine, aplicațiile de social media au și o parte negativă. Pe lângă informațiile importante, acestea pot să răspândească zvonuri. Iar informațiile limitate sunt un aspect periculos. Pentru a oferi informații factuale și favorabile, marile companii de tehnologie fac anumite eforturi, menționate mai jos:
-
Facebook a interzis reclamele care pretind anumite tratamente pentru virus.
-
Instagram a început să trimită notificări despre sursele valide în domeniul sănătății, interzicând feed-uri cu o reputație negativă.
-
Twitter a eliminat tweet-urile care sugerează teorii înșelătoare cu privire la infecția cu coronavirus.
-
Amazon a redus numărul persoanelor care cresc prețul produselor sanitare.
-
Apple și Google au șters aplicațiile de dezinformare de pe „magazinele” de aplicații ale lor.
-
Google, în parteneriat cu Guvernul SUA, intenționează să furnizeze informații substanțiale asupra bolii, prin lansarea unui site web.
-
În fiecare țară, Microsoft a lansat un monitorizator al coronavirusului pe motorul de căutare Bing. Acest instrument ține evidența persoanelor confirmate cu COVID-19.
-
Descurajând călătoriile, Airbnb a implementat o politică de anulare gratuită. De aceea, pentru următoarea lună, nu va fi percepută nicio taxă pentru anularea rezervărilor.
-
Uber oferă asistență financiară pentru șoferii infectați care se află în carantină.
-
GrubHub a suspendat colectarea taxelor de marketing de la restaurante. ( Un mod bun de a reacționa față de problema lipsei de clienți și de a le permite restaurantelor să nu se închidă.)
-
Aplicațiile de livrare de mâncare nu se dau înapoi de la a contribui la bunăstarea societății. Pentru a lupta împotriva virusului, compania Postmates din SUA a venit cu alternative proaspete pe aplicația lor. Mai mult, Instacart a introdus o nouă opțiune de „Lasă-mi la ușă comanda” ( asigurând lipsa de contact uman).
Monitorizarea Online a Coronavirusului în Coreea de Sud
Coreea de Sud este gata să lupte împotriva virusului care a acaparat întreaga planetă. Țara a luat inițiative semnificative care au ajutat la scăderea rapidă a numărului de cazuri.
Folosind ultimele tehnologii, Coreea de Sud a lansat un sistem online de monitorizare/urmărire a coronavirusului. Acesta copiază mișcări ale pacienților infectați, folosind date cruciale, precum imagini ale camerelor de supraveghere și tranzacțiile cu cardul de credit ale pacientului.
Examinând istoricul călătoriilor, Guvernul Coreei de Sud trimite avertizări în timp real pe numărul real al pacienților infectați cu coronavirus. O altă aplicație de „protecție și siguranță în auto-carantină” este întrebuințată în orașele inteligente. Prin folosirea acesteia, oamenii care au fost carantinați pot să țină legătura cu cei care îi îngrijesc. GPS-ul integrat în aplicație ține evidența locației persoanelor. De aceea, se asigură că oamenii nu încalcă perioada de carantină.