Email

info @ arsc.ro

Belvedere Office Building

Baba Novac 19A, Sector 3

Ce este Smart Citizen

În esență, conceptul de oraș inteligent este un concept de succes, atâta timp cât acesta este corelat cu cel de cetățeni inteligenți. Este limpede că în cadrul conceptului nu se măsoară nivelul inteligenței ca și capacitate intelectuală a individului, ci mai degrabă capacitatea acestuia de a fi pro-activ, în loc de reactiv, nivelul său de instruire digitală, participarea prin mijloace diverse la luarea deciziilor.

Din partea administrației se așteaptă includerea cetățenilor în viața orașului, în luarea deciziilor, ca parte integrantă a rezultatelor realizate de un oraș inteligent. În întreaga lume există orașe care dezvoltă propriul model, pornind de la realitățile locale. Spre exemplu, în Amsterdam, rezidenții sunt încurajați să promoveze idei și inițiative prin concursuri organizate anual. Un exemplu de proiect câștigător al unui astfel de concurs este aplicația Mobypark, care permite proprietarilor de locuri de parcare să le închirieze contra cost. Datele generate de această aplicație pot fi apoi utilizate de oraș pentru a determina cererea de locuri de parcare și fluxurile de trafic din oraș.

Belfast, un centru industrial, artistic, universitar și de afaceri și motorul economic al Irlandei de Nord, are o altă abordare, chiar dacă în esență asemănătoare. Consiliul Orașului Belfast a adoptat o strategie privind orașele inteligente cu o abordare centrată pe pregătirea oamenilor pentru un oraș inteligent; cu alte cuvinte, permițând cetățenilor să contureze problemele, să propună soluții și să fie beneficiarii rezultatelor. Belfast ca oraș inteligent are ca deziderat să fie mai mult decât o conexiune la internet mai bună, „biciclete inteligente” sau un sistem de transport rapid. Trebuie să viseze mai mult.

Dacă ne uităm la exemplul e-Estoniei: digitalizarea a fost un adevărat țel al unei țări, nu doar al unui oraș, și a reprezentat mai mult decât rezultatele tehnice. Reprezentanții Estoniei s-au angajat în identificarea și rezolvarea problemelor. 99% din serviciile publice sunt acum disponibile online pentru cetățenii estonieni.

Poate că rezultatele nu vor fi deloc tehnice sau ancorate în tehnologie; poate că unele dintre soluții vor face din orice oraș un oraș inteligent și unic prin faptul că rezolvă probleme reale, dar nu prin intermediul tehnologiei. Abia atunci va fi inteligent.

Smart Citizen
• Nivel de calificare (CI1)
• Afinitate pentru învățare pe tot parcursul vieții (CI2)
• Pluralitate socială și etnică (CI3)
• Creativitate și flexibilitate (CI4)
• Participare la viața publică (CI5)

Avem cookies!
Acest site folosește module cookie pentru analiză și conținut personalizat.
Dacă navigați în continuare în acest site, sunteți de acord cu această utilizare.