Email

info @ arsc.ro

Belvedere Office Building

Baba Novac 19A, Sector 3

Planul de mobilitate urbana durabila Turda

Planul de mobilitate urbană durabilă Turda. Dezvoltarea orasului si cresterea calitatii vietii locuitorilor zonei urbane Turda se vor realiza pe baza unui sistem de transport eficient si durabil, accesibil geografic si economic.

Reteaua de transport dezvoltata va sustine mobilitatea persoanelor si marfurilor, creand astfel cadrul pentru afirmarea municipiului Turda pana in 2030 ca oras inteligent, imbunatatirea calitatii vietii si a mediului urban, un mediu urban atractiv, modern, ecologic si accesibil pentru locuitorii sai, pentru turisti si pentru locuitorii zonei de influență, care invata sau muncesc in oras.

Mobilitatea durabila este expresia dezvoltarii unui sistem de transport solid, ecologic si eficient, prietenos cu mediu, dar in acelasi timp statornic si traditional, asigurand un echilibru intre valorificarea modurilor si infrastructurii de transport traditionale cu necesitatea de modernizare si asigurare a consumului eficient de resurse si promovarea modurilor de transport nepoluante.

Accesibilitatea rapida va reprezenta integrarea superioara a zonei metropolitane, cu asigurarea accesului cu economii de timp catre punctele de interes pentru persoane si marfuri, oferirea de alternative multiple de deplasare, scaderea timpilor petrecuti in trafic, dar si dezvoltarea unui sistem de transport accesibil pentru toate categoriile sociale, echitabil si eficient economic.

Dezvoltarea sistemului de transport se va realiza prin valorificarea potențialului natural și antropic al orașului, în limitele și constrângerile existente, atât de natură geografică sau tehnică, cât și de ordin financiar, astfel încât să poată fi îndeplinită viziunea de dezvoltare durabilă a orașului. Pentru crearea unui mediu urban durabil și bine conectat, este necesară, într-o primă etapă, elaborarea unui Plan de Mobilitate Urbană Durabilă.

Ce este planul de mobilitate urbană?

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) reprezintă un demers strategic, funcțional și operațional al comunității din municipiul Turda și al autorității publice locale. Planul de mobilitate urbană durabilă urmărește îndeplinirea viziunii de dezvoltare urbană și de dezvoltare a mobilității urbane, prin suprapunerea unui obiectiv general și a unor obiective strategice și operaționale. Obiectivul general al PMUD este crearea și dezvoltarea unui sistem de transport durabil, care sa corespunda așteptărilor și nevoilor de mobilitate și accesibilitate a cetățenilor și mărfurilor, în cadrul unui mediu urban atractiv, sănătos și prietenos cu mediul.

În esență, PMUD urmărește crearea unui sistem de transport durabil, care să satisfacă nevoile comunităților din teritoriul său, vizând următoarele cinci obiective strategice:

1. Accesibilitatea – Punerea la dispoziția tuturor cetățenilor a unor opțiuni de transport care să le permită să aleagă cele mai adecvate mijloace de a călători spre destinații și servicii-cheie. Acest obiectiv include atât conectivitatea, care se referă la capacitatea de deplasare între anumite puncte, cât și accesul, care garantează că, în măsura în care este posibil, oamenii nu sunt privați de oportunități de călătorie din cauza unor deficiențe (de exemplu, o anumită stare fizică) sau a unor factori sociali (inclusiv categoria de venit, vârsta, sexul și originea etnică);

2. Siguranța – Creșterea siguranței și a securității pentru călători și pentru comunitate în general;

3. Impactul asupra mediului – Reducerea poluării atmosferice și fonice, a emisiilor de gaze cu efect de seră și a consumului energetic. Trebuie avute în vedere în mod specific țintele naționale și ale Comunității Europene în ceea ce privește atenuarea schimbărilor climatice;

4. Eficiența economică – Creșterea eficienței și a eficacității din punctul de vedere al costului privind transportul de călători și de marfă;

5. Calitatea vieții – Contribuția la creșterea atractivității și a calității mediului urban și a proiectării urbane în beneficiul cetățenilor, al economiei și al societății în ansamblu.

De ce considram planul de mobilitate urbană cel mai important proiect al municipiului Turda?

PMUD Turda este cel mai relevant proiect al municipiului Turda in anul 2017 pentru ca a fost elaborat printr-o abordare participativa a comunitatii locale si a rezultat in crearea unui portofoliu de proiecte in valoare de 127 milioane euro pana in 2030, destinate imbunatatirii transportului public local, a infrastructurii rutiere si a dezvoltarii infrastructurii pietonale si velo si nu in ultimul rand pentru imbunatatirea mediului urban si cresterea calitatii vietii locuitorilor din Turda.

PMUD Turda deschide in acelasi timp calea catre atragerea de finantari nerambursabile in valoare de 31 M euro pentru dezvoltarea integrata a principalelor coridoare de mobilitate urbana si a transportului public, alaturi de alte 7 M euro pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere in zona balneara Turda si pentru valorificarea potentialului turistic al Manastirii Mihai Voda – locul de inmormantare al Voievodului Mihai Viteazul.

PMUD Turda introduce conceptul de dezvoltare integrata a coridoarelor de mobilitate urbana, abordand in mod unitar dezvoltarea si modernizarea tuturor elementelor de infrastructura asociate cu mobilitatea, pornind de la modernizarea infrastructurii rutiere si continuand cu amenajari ale spatiilor pietonale, amenajara de piste de biciclete, a aliniamentelor de spatiu verde, dar si a facilitatilor complementare sistemului de transport public: statii de imbarcare, sisteme e-ticketing si management inteligent al traficului, sezori, sisteme de monitorizare.

Spatiul urban devine astfel un coridor de mobilitate al oamenilor si marfurilor, dar in acelasi timp devine un spatiu atractiv, locuibil si prietenos cu mediul, statiile de transport public devin “hub”-uri urbane, iar trotuarele devin zone pietonale ameajate arhitectural pentru un mod de viata sanatos si placut.

Citește mai multe detalii despre mobilitatea urbană și despre prioritățile și obiectivele din domeniul transporturilor analizate la Bruxelles.

Avem cookies!
Acest site folosește module cookie pentru analiză și conținut personalizat.
Dacă navigați în continuare în acest site, sunteți de acord cu această utilizare.